Räkna ut ditt pris och boka
Vårt professionella städteam gör ordentligt rent in i minsta detalj. När man lämnar bort flyttstädning ska man känna sig trygg – det kan du. Din köpare kommer mötas av ett skinande hem och du kan lägga all din energi på ditt nya boende.
Efter att du har gjort bokningen så får du en bekräftelse på bokningen inom 24 timmar
Innan städningen se till att stänga av och frosta av kyl och frys. Dra ut kyl, frys, spis och tvättmaskin och torktumlare från väggen om du vill att vi rengör bakom.
Välkomna de nya ägarna av bostaden till deras nya hem.
Du är nu kund hos oss grattis! nu kan du ta del av alla kundförmåner hos oss!
Vi kan garantera att de nya ägarna blir 110% nöjda med städningen. Vid missnöje finns det alltid möjligheten för dem nya ägarna att kontakta oss där vi kommer och fixar det som behöver fixas eftersom du har alltid 7 dagars nöjd-kund garanti hos oss!
Vi vet att det kan bli jobbigt att behöva kontakta mäklaren sedan ska mäklaren kontakta dig sedan ska du kontakta oss bla bla bla!
Nej vi lämnar alltid en välkomstlapp på köks bänken till dem nya ägarna med våra kontakt uppgifter och där står det hur dem kan kontakta oss om dem inte är nöjda med städningen! Visst är det härligt när allt är smidigt!
Varje gång vi anställer någon har vi personliga intervjuer och begär dessutom utdrag från polisens belastningsregister. Vi har också väl genomarbetade rutiner för hantering av nycklar, koder och andra privata kunduppgifter.
Alla våra anställda är utbildade och har fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal. Vi har anställda med svenska som andraspråk. Vi ser varje individs potential och har intervjuat ett urval av alla dem som gjort karriär hos oss.
Att värna om miljön är en självklarhet för oss. Därför gör vi alltid klimatsmarta val så långt det är möjligt – från att använda miljömärkta rengöringsmedel till att ta cykeln kortare sträckor istället för bil.
Professionell hjälp när du behöver den
Vid en flytt ställs man inför en rad olika moment som kan kännas överväldigande både fysiskt och psykiskt. Man måste planera ordentligt, kontakta myndigheter och leverantörer, packa och transportera allt man äger för att sedan montera och ställa allt tillrätta på sin nya adress. Utöver det så väntar även den omfattande flyttstädningen där varje liten vrå ska rengöras till perfektion för nästa bostadsgäst tillfredsställelse.
När du har fullt upp med att komma tillrätta i det nya kan vi se till så att det gamla blir professionellt städat för att nå upp till samtliga krav. Oavsett var i Stockholm du befinner dig och om du flyttar från en mindre lägenhet eller en större villa så kan vi på Rena hem Stockholm hjälpa dig vidare.
I en flyttstädning ingår alltid dammtorkning, rengöring och fönsterputs för samtliga rum. Har du ytterligare utrymmen så som förråd, balkong, vind eller garage som även de skulle behöva ses över ber vi er berätta det i tid så att vi får möjlighet att anpassa vår kapacitet för jobbet. Då kan vi även överlämna en mer exakt offert över det förväntade arbetet.
Alla rum
OBS! Inglasad balkong/altan behöver tilläggsbeställas.
Man kan få hjälp med det mesta inom städ när det kommer till flyttstädning. Det gäller bara att anpassa flyttstädningen utifrån önskemål och behov.
Rent krasst så består standardpaketet av dammtorkning, rengöring och fönsterputs i alla rum. Allt utöver detta ingår med andra ord inte i en flyttstädning. Skulle du däremot önska ytterligare städtjänster i samband med din flytt så kan vi med högsta sannolikhet hjälpa er med detta.
Se bara till att vara ute i god tid så att vi kan anpassa er flyttstädning utifrån era behov och önskemål.
Vid en flyttstädning ska alla rum och ytor rengöras, även de dolda som man kanske vanligtvis inte brukar ge sig på så som exempelvis bakom spisen, vid ventilationer och bakom element. En flyttstädning är långt mer krävande än en vanlig storstädning och vi blir ofta kontaktade av kunder som underskattat städningens innebörd. Det krävs tid och planering för att genomföra alla moment som innefattas, men vi tar gärna på oss ansvaret och ser till så att allt blir städat till perfektion.
Efter att du tömt rummen på alla dina tillhörigheter dyker våra erfarna städare upp med alla redskap och produkter som behövs för klanderfria resultat. Med hjälp av standardiserade städlistor bockar de sedan av alla moment som ska genomföras så att inga detaljer någonsin glöms bort eller faller mellan stolarna. På så vis kan du vara helt trygg i vetskapen om att det du lämnar bakom dig garanterat blir godkänt vid den kommande slutbesiktningen. Skulle sedan något mot förmodan anses bristfälligt tar vi givetvis hand om diskussionen och åtgärdar de potentiella felen.
Det beror på storlek och skick av bostad. Det brukar ta mellan 4 och 8 timmar. Om det finns någon tidpunkt då vi behöver avsluta städningen, var god meddela oss i förväg om detta.
Självklart har vi F-skattsedel så att du kan utnyttja ditt RUT-avdrag när du beställer städhjälp av oss! Det ger dig möjlighet att dra av upp till 50% av den totala arbetskostnaden beroende på hur mycket du har kvar att nyttja för året. Mer om villkoren för RUT kan du läsa om på Skatteverkets hemsida. Där kan du också se hur mycket du använt dig av för att räkna ut vad du har kvar att använda.
Berätta för oss om du vill använda ditt RUT-avdrag så hjälper vi dig och drar av det direkt från din faktura.
Idag är kraven som ställs på en genomförd flyttstädning otroligt höga, men det som gör det ännu mer komplext är att det inte finns några tydliga riktlinjer som bestämmer vad som är bra nog. Det är helt enkelt upp till den som utför besiktningen att själv bedöma det som genomförts. Skulle man sedan få påbackning kan det bli en kostsam historia där städfirma hyrs in för att slutföra städningen och sedan fakturera dig som flyttat ut.
När du anlitar oss behöver du aldrig oroa dig för missnöje. Våra kunniga medarbetare är alla noga utvalda på grund av sin lämplighet och utbildade hos oss för arbetet de utför. Allt för att försäkra dig om lyhörd, kompetent och pålitlig hjälp till din städning.
Professionell städning gör skillnad, både vad gäller resultat och livskvalitet.
Med över tio års erfarenhet i branschen och en bred, nöjd kundkrets är vi säkra på den kvalitet vi tillhandahåller. Vi vet vad som krävs för att möta alla våra kunders varierande önskemål och hur städning utförs både effektivt och klanderfritt oavsett förutsättningar och potentiella krav. Med tecknad försäkring och nöjd-kund-garanti är du alltid i trygga händer och genom att nyttja ditt RUT-avdrag blir vår städhjälp en ännu mer lönsam investering.
Ge dig själv lite avlastning i ditt flyttarbete och låt oss ta hand om din flyttstädning så kan du rikta fullt fokus framåt istället på allt det roliga – att komma i ordning.
Vi på Rena Hem vet hur svårt det kan vara att få tiden att räcka till. Med professionell städhjälp till rimliga priser blir det lättare att hinna med och kanske till och med få lite tid över. Hos oss kan du boka städservice och få den avlastning du behöver för att kunna njuta av vardagen.
En städfirma i toppklass
Söker du ett professionellt städföretag i Stockholm? Sedan starten 2007 har vi erbjudit städservice med utbildad och erfaren personal till alla våra kunder. Och vi har idag en stor och återkommande krets av kunder som är nöjda med våra tjänster!
Med vår städfirma kan du boka allt från hemstädning en gång i veckan till mer omfattande byggstädning eller flyttstädning vid enstaka tillfällen. Vi erbjuder också fönsterputsning till bra pris för dig som vill få lite extra rent och ljust hemma.
Flyttstädning i Stockholms, Flyttstädning i Lidingö, Flyttstädning i Värmdö, Flyttstädning i Huddinge, Flyttstädning i Täby, Flyttstädning i Åkersberga, Flyttstädning i Upplands bro, Flyttstädning i upplands Väsby, Flyttstädning i Sigtuna, Flyttstädning i Nynäshamn, Flyttstädning i Sundbyberg, Flyttstädning i Stockholm, Flyttstädning i Solna, Flyttstädning i Djursholm, Flyttstädning i Norrtälje, Flyttstädning i Bromma, Flyttstädning i Nacka, Flyttstädning i Gustavsberg, Flyttstädning i Sollentuna, Flyttstädning i Vallentuna, Flyttstädning i Södertälje, Flyttstädning i Haninge, Flyttstädning i Stockholm, Flyttstädning i Södermalm, Flyttstädning i Hammarby sjöstad, Flyttstädning i Älvsjö, Flyttstädning i Ekerö, Flyttstädning i Danderyd, Flyttstädning i Kungsholmen, Flyttstädning i Kristineberg, Flyttstädning i Östermalm, Flyttstädning i Årsta, Flyttstädning i Enskede, Flyttstädning i Farsta, Flyttstädning i Tallkrogen, Flyttstädning i Björkhagen, Flyttstädning i Sköndal, Flyttstädning i Boo
Den mest populära tjänsten vi erbjuder är våra städabonnemang, då vi kommer ut regelbundet veckovis eller varannan vecka & fräschar upp..
Att putsa fönster kan vara både svårt och tidskrävande. RenaHem ger dig glasklara rutor, fria från stänk och smutsränder.
En storstädning är ett mellanting mellan vanlig hemstädning och flyttstädning. Alla inventarier är kvar på plast men vi gör även rent på de svåråtkomliga ställena och gör moment..
Med ett fullbokat schema är det inte lätt att få tiden att räcka till. Städhjälp från oss är en fantastisk avlastning för att slippa ett stressmoment i vardagen. Rena Hem är en seriös städfirma som erbjuder professionell städning i Stockholm. Vi erbjuder allt från hemstädning en gång i veckan till Storstädning vid enstaka tillfällen.
Sedan starten 2007 har vi byggt en omfattande och nöjd kundskara. Vi anpassar oss efter dina behov, inte minst genom att erbjuda uppdrag alla veckodagar. På så sätt kan vi anpassa oss efter en tid som passar just dig. Vi erbjuder fasta och låga priser på våra tjänster.
Som städföretag tar vi personligt ansvar för att slutresultatet motsvarar dina förväntningar. Anlitar du oss på avtal kommer samma person till dig varje gång, vid sjukdagar hör vi av oss i förväg. Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss för mer information kring städhjälp i Stockholm.
Kundtjänst växel
08 385 898
Besöksadress
Catalinatorget 9
183 68 Täby
Företagsinförmation
Stockholms Rena Hem Group AB
Org.nr 556771-9868