Vi vet hur svårt det kan vara att hinna med en löpande städningen i vardagen.

När du anlitar Rena Hem slipper du smuts och damm och kan istället njuta av ditt hem varje dag – året om!

Våra kunder finns i hela Stockholm och vi jobbar ständigt på att förbättra vår service till dem.

Våra tjänster

Målet med vår verksamhet är att bidra till en bra balans mellan arbete och fritid för våra kunder. Vår duktiga personal ger dig avlastning i vardagen så att du slipper oroa dig för städningen i ditt hem.

Vi erbjuder abonnemang på hemstädning (en gång/vecka, varannan vecka eller en gång/mån.). Du kan självklart utnyttja våra tjänster för städhjälp i hemmet som en löneförmån från din arbetsgivare.

När du anlitar Rena Hem är det alltid samma person som städar hos dig. Om ordinarie personal är sjuk kan du välja att få en vikarie eller att hoppa över städningen vid det tillfället. Vi använder oss av de produkter som finns i ditt hem och meddelar dig givetvis om något skulle ta slut.

 

Som städföretag har vi på Rena Hem högt satta mål när det gäller service och kompetens på utförandet av våra tjänster. Och våra medarbetare är den allra viktigaste resursen för att uppnå det målet! Därför utbildar vi kontinuerligt vår personal i flera olika steg.

Efter genomgången teoretisk utbildning får nyanställd personal gå parallellt med en erfaren städare för att lära sig hur vi arbetar. Därefter avläggs både ett teoretiskt och ett praktiskt prov med bland annat städning av en provlägenhet som besiktas av våra städledare.

Anlita oss

Med Rena Hem får du alltid flexibla och personliga tjänster för hemstädning av kunnig personal. Våra medarbetare är fullt försäkrade och har tecknat sekretessavtal för din trygghet som kund. Kontakta oss på mail [email protected] eller telefon 010 641 03 42 så hjälper vi dig med din bokning.

Så här går det till

[

Provstädning

Vi utför en provstädning där du går igenom med städerskan hur du vill ha det, speciellt om du vill ha något utöver standardmomenten ovan utfört. Eftersom det är svårt att veta i förväg hur mycket tid som krävs för att städa just ditt hem så städar vi helt enkelt tills det är klart, dock minst 4 timmar. Om du vill så sätter vi ett tak på antalet timmar. Tänk på att provstädningen tar längre tid än vanligt i och med att städerskan inte ännu är van vid ditt hem.

"

Vi skriver avtal

Efter provstädningen resonerar vi om resultatet och tidsåtgången och skriver ett avtal. Så långt vi har möjlighet försöker vi tillgodose dina önskemål om speciell dag och tid. De avtal vi idag har med andra kunder varierar från 3 timmar varje vecka till 4 timmar varannan vecka. Det enda kravet vi har är att det städas minst 3 per gång. För övrigt är det dina behov och din budget som styr.

"

Städningen börjar

Städningen fortlöper nu enligt avtalet. Städerskan återkommer på avtalad dag och tid varje, varannan, eller var fjärde vecka. Om du t.ex. ska resa bort eller är sjuk så kan du avboka individuella städpass senast 48 timmar innan städpassets början.

N

Samma städare

Det är alltid samma person som städar hos dig varje gång. Om den ordinarie städerskan är sjuk så kan du välja att få en vikarie eller att hoppa över städpasset. Vår städpersonal använder kundens städredskap och kemikalier. När vår städerska ser att du behöver nya redskap eller kemikalier meddelar hon dig.

Nöjd kundgaranti

Vårt mål är att våra kunder skall vara helt nöjd med våra tjänster och vi ger en nöjd kund garanti.

Som kund har du möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!

Vi har kollektivavtal

Varje gång vi anställer någon har vi personliga intervjuer och begär dessutom utdrag från polisens belastningsregister.

Vi har också väl genomarbetade rutiner för hantering av nycklar, koder och andra privata kunduppgifter.

Alltid samma städare

Det är alltid samma person som städar hos dig varje gång. Vid sjukdomsfall eller liknande är det en i förväg introducerad vikarie som genomför den schemalagda hemstädningen

– vår kund informeras självfallet i förväg om alla tänkbara förändringar. Det ger både kunden och utföraren trygghet och skapar tillit de emellan.